دیدنی های آنتالیا
تور دبی - قیمت تور دبی - هتل های دبی
دیدنی های آنتالیا
شنبه 16 آبان 1394 ساعت 20:10 | بازدید : 361 | نویسنده : مدیر | ( نظرات )

دیدنی های آنتالیا

اگر به گشت و گذار علاقه دارید، این شهر قدیمی دارای دیدنی های تاریخی بسیاری می باشد. اگر به دنبای محیطی آرام برای استراحت هستید، محوطه ی اطراف بندرگاه برای استراحت و لذت بردن از سواحل زیبای آنتالیا بسیار مناسب است. در این شهر می توانید از خرابه های رومی در آسپندوس و غارهای مسکونی ما قبل تاریخ دیدن کنید.
علاوه بر این دیدنی های تاریخی این شهر دارای سواحل بی نظیری هم می باشد. سواحل شنی با آب های فیروزه ای دریای مدیترانه. بی شک آنتالیا هم دوست داران تاریخ و هم دوست داران تفریح در سواحل را راضی می کند.

 

در صورت وجود هر گونه سوال و راهنمایی در خصوص سفر به ترکیه ، تور ترکیه ، تور آنتالیا و رزرو هتل در ترکیه با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان ما با لبخند پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

 

در زیر به لیستی از بهترین دیدنی های آنتالیا می پردازیم. قبل از سفر به این شهر زیبا حتما نقشه آنتالیا را دانلود کنید.

 

۱. کالیسی شهر قدیمی آنتالیا (Kaleiçi)

دیدنی های آنتالیا - Kaleiçi

دیدنی های آنتالیا – Kaleiçi

خیابان ها و کوچه های پر و پیچ و خم اطراف (Kaleiçi) برای قدم زدن عالی هستند. کاخی از دوران عثمانی که به تازگی بازسازی شده با سقفی قرمز و سفید رنگ در این محله وجود دارد. این محله دارای هتل های درجه یک، رستوران ها و فروشگاه های مختلفی می باشد. گالری ها و نمایشگاه های هنری هم در این محله برگزار می شوند. کالیسی دارای جاذبه های توریستی هم می باشد. در میدان اصلی یک قلعه ی سنگی وجود دارد. هم چنین مسجد Mehmet Paşa که در قرن ۱۸ ساخته شده و دارای کاشی کاری زیبایی است، هم در این منطقه است و ارزش یک بار دیدن را دارد. یک معبد رومی که بعد ها در دوران بیزانس به کلیسا تبدیل شد و در نهایت تبدیل به مسجد شد هم در این جا قرار دارد.

  • آدرس: Atatürk Caddesi

 

۲. بندرگاه قدیمی آنتالیا (Old Harbour)

دیدنی های آنتالیا - Old Harbour

دیدنی های آنتالیا – Old Harbour

بندرگاه قدیمی آنتالیا علاوه بر بوتیک ها، بازارها و کافه های مختلف، دارای قایق های بادبانی هم می باشد. در این بندرگاه فضایی آرام حاکم است. این مکان زمانی مرکز مهم اقتصادی آنتالیا بوده است. از قرن دوم تا اواسط قرن ۲۰ این بندرگاه، بندر اصلی تجارت برای آنتالیا و مناطق اطراف آن بوده است. امروزه گردشگران، بیشتر برای خرید و تماشای غروب آفتاب و صرف نوشیدنی به این جا می آیند. با قایق های موجود در این بندر می توان به سمت آب های مدیترانه رفت.

  • آدرس: Mermerli Sokak, Kaleiçi

 

۳. موزه ی آنتالیا (Antalya Museum)

دیدنی های آنتالیا - Antalya Museum

دیدنی های آنتالیا – Antalya Museum

اگر به تاریخ ترکیه علاقه دارید حتما از این موزه دیدن کنید. بهترین یافته هایی که از حفاری سواحل ترکیه به دست آمده اند، در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. بخش بزرگ باستان شناسی این موزه دارای کلکسیون هایی از عصر برنز تا دوران بیزانس می باشد و تاکید این قیمت بر روی خرابه های باقی مانده در نواحی این منطقه است. از گالری ها هم دیدن کنید. این گالری ها دارای موزاییک هایی از Seleukeia و نقره جاتی از آسپندوس و مجسمه ی Perge هستند.

  • آدرس: Konyaaltı Caddesi

 

۴. مناره ییولی آنتالیا (Yivli Minare)

دیدنی های آنتالیا - Yivli Minare

دیدنی های آنتالیا – Yivli Minare

این مناره یکی از نشانه های مشخص آنتالیا است که توسط Alaeddin Keykubad ، سلطان سلجوقی در بین سال های ۱۲۱۹ تا ۱۲۳۶ ساخته شده است. این مناره نمونه ای از معماری دوران سلجوقی است و سطح پایه مربعی آن توسط یک درام هشت ضلعی شیاردار احاطه شده است. مسجدی که در قرن ۱۴ برای این مناره ساخته شده امروزه هم استفاده می شود.

  • آدرس: CumhuriyetCaddesi

 

۵. دروازه ی هادریان (Hadrian’s Gate)

دیدنی های آنتالیا - Hadrian's Gate

دیدنی های آنتالیا – Hadrian’s Gate

این دروازه یکی از ورودی های اصلی و مهم به منطقه ی کالیسی می باشد. در سمت شرقی این دروازه دیوارهایی از شهر های دوران هلنی و رومی حفظ شده اند. این دروازه در سال ۱۳۰ قبل از میلاد به مناسبت ورود امپراطور هادریان ساخته شد. و در کنار آن هم برج هایی ساخته شد. این دروازه و برج های اطراف آن توسط مجسمه هایی تزیین شده اند. هنگامی که از زیر قوس این دروازه رد می شوید به سقف آن توجه کنید تا نمونه هایی از بهترین حکاکی های موجود در دنیا را ببینید.

  • آدرس: Atatürk Caddesi

 

۶. قلعه رومی (Hıdırlık Kalesi)

دیدنی های آنتالیا - Hıdırlık Kalesi

دیدنی های آنتالیا – Hıdırlık Kalesi

این قلعه دارای یک برج به ارتفاع ۱۴ متر است که در بالای بندرگاه قدیمی ساخته شده است. این قلعه در قرن دوم ساخته شده و هیچ کس از دلیل اصلی ساخت آن چیزی نمی داند. اما گفته می شود که از آن به عنوان برج دیده بانی و یا فانوس دریایی بندر استفاده می شده است. این برج یک مکان عالی برای تماشای غروب آفتاب و مناظر شهر و محوطه ی بندرگاه قدیمی است. در محوطه این قلعه یک پارک هم وجود دارد که یک فضای آرام و عالی برای دور شدن از سر و صدای شهر است.

  • آدرس: Karaalioǧlu Park, Kaleiçi

 

۷. شهر تاریخی آسپندوس آنتالیا (Aspendos)

دیدنی های آنتالیا - Aspendos

دیدنی های آنتالیا – Aspendos

یکی از دلایلی که علاقه مندان به تاریخ، به آنتالیا سفر می کنند و تور آنتالیا را انتخاب می کنند، بازدید از آسپندوس است. این مکان باستانی محل قرار گیری یک تئاتر رومی بوده است و یکی از جاذبه های توریستی برتر ترکیه می باشد. بین قرن دوم تا سوم روزهای شکوه این شهر تاریخی بوده است و بیشتر خرابه هایی که امروزه مشاهده می شود در آن دوران ساخته شده اند. به جز سالن تئاتر که به طور کامل بازسازی شده و ظرفیت ۱۵۰۰۰ نفر را دارد نقاط دیگر این سایت تاریخی به شکل خرابه باقی مانده اند و این خرابه های تاریخی خود از دیدنی ها این منطقه هستند. آسپندوس در ۴۷ کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است.

  • آدرس: کیلومتر ۴۷ شرق آنتالیا

 

۸. شهر باستانی ترمسوس (Termessos)

دیدنی های آنتالیا - Termessos

دیدنی های آنتالیا – Termessos

نه یونانیان و نه رومی ها موفق به آرام کردن جنگ Pisidians که به شدت از استقلال خود با استفاده از وجود کوه eyrie در ترمسوس دفاع می کردند شدند. خرابه های به جا مانده از این شهر تاریخی در دامنه ی کوه امتداد یافته اند. اگر می خواهید از این شهر باستانی به طور کامل بازدید کنید، بهتر است کفش های راحت بپوشید. ممکن است مجبور شوید از آب هم عبور کنید. حتما از سالن تئاتر این شهر تاریخی دیدن کنید که یک سالن تئاتر سورئال و زیبا است.

  • آدرس: ۳۴ کیلومتری شمال غربی آنتالیا

 

۹. شهر تاریخی پرگه (Perge)

دیدنی های آنتالیا - Perge

دیدنی های آنتالیا – Perge

شهر تاریخی پرگه Perge ، معابدی که نیمی از آن ها نابود شده اند و میدان بزرگ با ستون های عظیم آن همگی یاد آور گذشته هستند. این شهر در گذشته پایتخت Pamphylia بوده است که زمانی ها یونانی ها و بعدها رومی ها در آن حکمرانی می کردند. این خرابه ها به خوبی دیگر جاذبه های توریستی ترکیه محافظت نمی شوند و نسبت به سواحل فیروزه ای ترکیه جمعیت کمتری از این مناطق دیدن می کنند. حمام های دوران روم و دروازه های دوران هلنی و آکروپلیس همه دیدنی هستند. اگر به تاریخ علاقه دارید، حتما از این شهر تاریخی دیدن نمایید

  • آدرس: ۱۷ کیلومتری شرق آنتالیا

۱۰. روستای باستانی الیمپوس و سیرالی (Olympus and the Chimaera)

دیدنی های آنتالیا - Olympus and the Chimaera

دیدنی های آنتالیا – Olympus and the Chimaera

روستاهای دو قلوی Olympus و Çıralı در منطقه ای زیبای ساحلی واقع شده اند و در اطراف آن ها خرابه ها و ویرانه های شهر باستانی Lycian واقع شده اند. یکی از جاذبه های دیدنی این منطقه Chimaera است. شعله ای که به طور طبیعی در بالای صخره ای روشن است. الیمپوس در بین گردشگران جوان بسیار محبوب است در حالیکه سیرالی بیشتر یک روستای ساحلی است. هر دو این روستاها برای کسانی که می خواهند تعطیلات را در کنار ساحل بگذرانند و از اقامتگاه های ساحلی شلوغ ترکیه به دور باشند، مناسب هستند.

 

۱۱. غار کارائین (Karain Cave)

دیدنی های آنتالیا - Karain Cave

دیدنی های آنتالیا – Karain Cave

این غار در نزدیکی Dösemaltı است و انسان های ما قبل تاریخ در آن سکونت می کرده اند. اکتشافاتی در این غار انجام شده که متعلق به دوران نو سنگی می باشد. حفاری ها و کاوش ها در این غار باعث پیدا شدن استخوان ها و دندان هایی متعلق به مردان نوسنگی شده است. برخی از این یافته ها در موزه ها به نمایش گذاشته شده اند.

  • آدرس: ۲۷ کیلومتری شمال غربی آنتالیا

 

۱۲. شهر تاریخی فاسلیس (Phaselis)

دیدنی های آنتالیا - Phaselis

دیدنی های آنتالیا – Phaselis

بندر قدیمی Lydian در Phaselia جایی که اسکندر کبیر در سال ۳۳۴ بعد از میلاد برای گذراندن زمستان در آن ساکن شد. خرابه هایی از تئاتر و قنات و معابد باستانی در این جا وجود دارد. همچنین دروازه ی هادریان که در سال ۱۱۴ قبل از میلاد ساخته شده هم در این منطقه است. موزه ای در این جا وجود دارد که اشیا باستانی پیدا شده در آن به نمایش گذاشته شده اند.

 

۱۳. کوکین مگرسی (Kocain Magarası)

کوکین مگرسی در بین رشته کوه های کارست در این منطقه واقع شده است. اولین بار K Kökten این غار را که ۶۰۰ متر طول دارد مورد بررسی قرار داد. او یافته هایی داشت که ثابت می کرد انسان هایی در دوران قبل سنگی در این غار سکونت داشته اند. در ورودی این غار یک مخزن بزرگ و نشانه هایی از سکونت انسان دیده می شود. بازدیدکنندگان می توانند برای بازدید به داخل این غار بروند و از استالاگمیتی عظیم دیدن کنند.

  • آدرس: ۴۵ کیلومتری شمال آنتالیا

 

امیدواریم اطلاعات مفید درباره دیدنی های آنتالیا ترکیه کسب کرده باشید. در وب سایت ما، مطلب مفید دیگری درباره آنتالیا ، تور آنتالیا و هتل های این شهر وجود دارد. لطفا این مطالب را هم بخوانید.

در صورت وجود هر گونه سوال و راهنمایی در خصوص سفر به ترکیه ، تور ترکیه ، تور آنتالیا و رزرو هتل در ترکیه با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان ما با لبخند پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

منبع

دیدنی های آنتالیا



برچسب‌ها: دیدنی های آنتالیا ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تور دبی | دیدنی های دبی | هتل دبی | قیمت و آدرس dubaitours.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 176
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 43
:: بازدید هفته : 76
:: بازدید ماه : 76
:: بازدید سال : 783
:: بازدید کلی : 29759